Alles voor kweekplezier!

Veel gestelde vragen (FAQ's)

Heeft u vragen over het assortiment, de mogelijkheden in bestellen, levering en montage? Of vragen over service en garantie? Veel vragen zijn al eerder gesteld. Bekijkt u alle vragen en antwoorden eenvoudig per categorie.

Inhoudsopgave

  1. Advies op maat
  2. Demonstratiemodellen
  3. Funderingen
  4. Het plaatsen van een bestelling
  5. Levering en transport
  6. Locatie en montage
  7. Service en garantie

Advies op maat

Waar kan ik terecht voor het stellen van vragen?

U kunt uw vragen stellen via het contactformulier of telefonisch van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 - 17:30 uur. Ook kunt u terecht bij een dealer of verkooppunt voor het stellen van uw vragen. Veel vragen zijn al eerder gesteld door andere klanten, u treft dit overzicht van veel gestelde vragen (FAQ's).

Ik wil graag advies aan huis / op locatie, is dit mogelijk?

Royal Well verzorgt de informatievoorziening vanuit het kantoor in Castricum. Voor de aanschaf van een product kunt u terecht bij een van onze dealers en/of verkooppunten. Voor advies aan huis of op locatie informeert u bij een dealer in uw omgeving. Indien mogelijk wordt u op locatie geadviseerd.

Er zijn veel keuzes in modellen en maatvoering, welke past het beste in mijn tuin?

Het is belangrijk vooraf te bepalen wat de functie van de kas wordt en hoeveel ruimte u daarvoor nodig denkt te hebben. Natuurlijk speelt ook de aanwezige ruimte een belangrijke rol, zorgt u ook daarin voor een goede balans.

Ik wil maatwerk bestellen, kan dat?

Royal Well biedt een heel divers assortiment kassen en tuinkamers, in veel verschillende maatvoeringen. Indien de gewenste maatvoering er niet bij staat, laat u dan informeren over de andere mogelijkheden. Afhankelijk van het model kas heeft u de keuze in maatvoering, afdichting, kleurcoating, toegang en beluchting.

Terug naar inhoudsopgave

Demonstratiemodellen

Is het mogelijk een demonstratiemodel te bekijken van elke kas?

Van veel modellen staat een demonstratiemodel opgesteld in onze eigen showroom of bij 1 van onze dealers. Het assortiment kassen is heel divers, daarom is het helaas niet mogelijk van elke uitvoering een demonstratiemodel te kunnen aanwijzen.

Kan ik terecht bij Royal Well voor het bekijken van een demonstratiemodel?

Royal Well biedt op het kantoor in Castricum verschillende demonstratiemodellen aan waarmee een goede indruk van de verschillende modellen wordt gegeven. In deze showroom wordt een selectie van de grote(re) en luxe tuin- en muurkassen gepresenteerd. De verkoop van kassen aan particulieren geschiedt via onze verkooppunten en dealers zoals vermeld onder de rubriek dealers. Indien u geïnteresseerd bent in een kas welke niet bij een dealer staat opgesteld kunt u, mogelijk samen met de dealer, op werkdagen en op afspraak onze showroom bezoeken.

Heeft een dealer meerdere demonstratiemodellen?

Een dealer heeft vaak één of enkele demonstratiemodel(len) staan. Als u op zoek bent naar een specifiek demonstratiemodel, adviseren wij hierover contact op te nemen met onze afdeling klantenservice. Dit kan via het contactformulier.

Kan een demonstratiemodel verouderd zijn?

Royal Well probeert ervoor te zorgen dat de demonstratiemodellen up-to-date zijn. Correcties of kleine aanpassingen aan een kas zijn altijd mogelijk. Voor een exact overzicht van de details bekijkt u de nieuwste brochure.

Terug naar inhoudsopgave

Funderingen

Wat wordt verstaan onder een fundering?

Een fundering is een stalen opstaande rand met een hoogte van 10-12 cm. Eerst wordt de fundering geplaatst, daarna wordt het frame daar loodrecht bovenop gemonteerd. Een aantal modellen beschikt over een geïntegreerde fundering.

Is een fundering noodzakelijk?

Ja, eigenlijk geldt voor elke kas dat een fundering noodzakelijk is. Dit omdat het aluminium frame van de kas niet alleen loodrecht op de fundering wordt geplaatst, maar deze ook op elke zijde om de fundering heen 'valt'. Er steekt dus een rand aluminium profiel over de fundering heen. Een uitzondering wordt gevormd door de Classic modellen. Deze houten frames zijn aan de onderzijde vlak afgewerkt. Verschillende modellen worden inclusief fundering geleverd.

Is mijn terras een geschikte fundering?

Nee, indien het terras als ondergrond dient, zal hierop een funderingsrand moeten worden bevestigd. Op die funderingsrand wordt uiteindelijk de kas gemonteerd. Een uitzondering wordt gemaakt door de Classic modellen. Deze houten kassen zijn aan de onderzijde vlak afgewerkt, waardoor deze rechtstreeks op de vlakke verharding kunnen worden geplaatst.

Is een fundering voor elke kas verkrijgbaar?

Ja, voor elke kas is een fundering verkrijgbaar. Vaak is deze optioneel, in een enkel geval wordt de kas geleverd inclusief fundering. Dit zal duidelijk worden vermeld en u treft de fundering ook niet als optie in de prijslijst.

Wat zijn de voordelen van een fundering?

Vaak is een fundering noodzakelijk voor het goed laten functioneren van de kas. Verder wordt met behulp van een fundering een hogere goot- en nokhoogte van de kas bereikt, waardoor u in de kas meer ruimte ervaart. Bij de Classic modellen wordt met behulp van de stalen funderingsrand ervoor gezorgd dat het houten frame niet direct in contact met de ondergrond staat. Dit stimuleert de duurzaamheid van het frame en is zeker aan te raden in geval van plaatsing op een onverharde locatie.

Hoe zet ik een fundering vast aan de ondergrond?

Afhankelijk van de ondergrond en de fundering zijn er verschillende mogelijkheden. Grofweg kan worden gesteld dat op een verharde ondergrond een fundering zal worden vastgeschroefd aan dezelfde ondergrond. Bij plaatsing in volle grond bieden meegeleverde stortpijpjes mogelijkheid de fundering op de hoeken vast te zetten in beton. Dit hoeft niet perse noodzakelijk te zijn, maar wordt wel geadviseerd.

Verzekeringstechnisch wordt geadviseerd de kasfundering vast te zetten in beton. Het kan voor de verzekeraar een randvoorwaarde zijn voor uitkering bij eventuele schade aan de kas en fundering.

Het stellen van een fundering, hoe werkt dat?

Voor een fundering is het cruciaal dat deze goed geplaatst is. Een fundering staat vlak, de hoeken zijn haaks en beide diagonalen zijn in afstand gelijk aan elkaar. Bij plaatsing in volle grond werkt het goed de fundering te plaatsen op stelstenen nabij de hoekpunten. Plaats de stelstenen onder maaiveld, dan ziet u daar later niets meer van.

Moet een fundering 100% waterpas staan?

Nee, een fundering wordt bij voorkeur onder een afschot van 1% geplaatst, over de richting van de goot / nok. Vaak is dit ook het afschotpercentage wat is toegepast in uw bestrating. Bij een afschot van 1 cm op elke 100 cm, zorgt u ervoor dat het water dat in de dakgoot komt één kant op loopt. Een fundering dient wel volledig vlak te staan.

Wordt een fundering altijd los geleverd?

Nee, indien de fundering van aluminium is vervaardigd wordt deze vaak aan het frame geïntegreerd geleverd. Om die manier is de verbinding tussen frame en fundering optimaal. Stalen funderingen worden in de regel los geleverd en worden met behulp van clips, bouten en moeren / schroeven bevestigd aan het frame van de kas.

Kan ik ook zelf een fundering maken?

Ja, dat kan zeker. Let erop dat de gegeven kasmaten grove maten zijn. Voor exacte funderingsmaten bekijkt u de handleiding van de betreffende kas. Hierin staan de funderingsmaten in mm. Dit zijn vaak de buitenmaten van de fundering. (Hard)houten balken lenen zich hier goed voor, maar een gegoten betonrand of gemetselde baksteenfundering is ook mogelijk.

Ik woon op een slappe (veen)grond, is dit een probleem?

Indien plaatsing op een ondergrond plaatsvindt die met de tijd erg kan verzakken, wordt geadviseerd de fundering / een eigen gebouwde fundering te plaatsen op palen. Afhankelijk van de ondergrond kunnen palen van een bepaalde lengte worden gebruikt. Hiervoor geldt dat het belangrijk is de exacte funderingsmaten te weten, deze staan vermeld in de handleiding van de kas.

Terug naar inhoudsopgave

Het plaatsen van een bestelling

Waar kan ik terecht voor het plaatsen van een bestelling?

Voor het plaatsen van een bestelling kunt u terecht bij één van onze dealers of verkooppunten. Zij helpen u graag verder.

Is er verschil tussen een dealer en een verkooppunt?

Ja, een dealer heeft tenminste 1 demonstratiemodel staan en kan u aan de hand van een brochure verder informeren. Een dealer is altijd getraind door Royal Well. Ook bij een verkooppunt kunt u terecht voor het plaatsen van een bestelling, hier treft u alleen geen demonstratiemodel.

Waar vind ik een dealer of verkooppunt in mijn omgeving?

In de rubriek Dealers en verkooppunten treft u een overzicht van alle dealers en verkooppunten. Hier selecteert u een dealer in uw omgeving.

Kan ik de producten van Royal Well ook online bestellen?

Ja, wij werken met verschillende online dealers. Hier kunt u terecht voor het eenvoudig plaatsen van een bestelling.

Kan ik ook rechtstreeks bij Royal Well een bestelling plaatsen?

Alleen voor service-onderdelen kunt u rechtstreeks terecht bij Royal Well. Een overzicht van de meest gevraagde onderdelen treft u in de serviceshop. Voor alle andere bestellingen verwijzen wij u door naar een dealer in uw omgeving.

Terug naar inhoudsopgave

Levering en transport

Waar wordt mijn bestelling afgeleverd?

Afhankelijk van uw bestelling kunt u aangeven waar deze mag worden afgeleverd. Uit ervaring blijkt dat 95% van de kasbestellingen rechtstreeks bij de klant wordt bezorgd.

Kan ik ook een levering ontvangen op mijn moestuin of vakantieadres?

Wij leveren ook op moestuincomplexen en vakantieadressen. In beide gevallen is een goede toegang het belangrijkste, omdat kassen altijd met een grote vrachtauto worden geleverd. Voor (vakantie)parken geldt dat de chauffeur niet voorbij de slagboom mag, en daarom ook vlakbij de slagboom de goederen zal lossen.

Wat is de levertijd?

Afhankelijk van wat u bestelt geldt een specifieke levertermijn:

 

3-5 werkdagen:   Kas en kweekaccessoires, Broeikassen, Patiokassen, Tunnelkassen, Folietunnels en Foliekassen.

1-2 weken:            Broeikassen glasgedekt.

1-3 weken:            Tuinkassen: Popular, Universal en Classic. Muurkassen: Classic Lean-To, (Cedar) Wall Garden en Mini.

3-6 weken:           Overige tuin- en muurkassen.

 

Deze termijnen zijn niet bindend, afhankelijk van uw bestelling kan een afwijkende levertermijn van toepassing zijn.

Door welk bedrijf wordt mijn bestelling bezorgd?

Royal Well werkt met verschillende transporteurs en vervoerders. Op die manier zijn wij in staat om uw bestelling zo snel mogelijk en op de juiste wijze te vervoeren.

Hoe weet ik wanneer er wordt bezorgd?

Voor levering van uw kas zal altijd vooraf een afspraak worden gemaakt. Dit gebeurt bij voorkeur telefonisch, anders per e-mail. Voor overige bestellingen geldt dat hiervoor geen afspraak voor levering wordt gemaakt. Deze worden zo spoedig mogelijk verstuurd naar het juiste adres.

Kan ik ook bij aflevering betalen?

Royal Well biedt de mogelijkheid uw bestelling onder rembours te leveren. Bij levering onder rembours wordt het remboursbedrag per PIN transactie of contant bij de chauffeur voldaan. Afspraken over levering onder rembours worden gemaakt met uw dealer of verkoper.

Ik ben (door omstandigheden) niet thuis op het moment van leveren, wat nu?

Voor kleine pakketten geldt dat de zending wordt aangeboden bij de buren (indien aanwezig) en anders retour wordt genomen. Voor kasorders geldt dat er altijd getekend moet worden voor ontvangst. Bij afwezigheid ontvangt u een kaart in de brievenbus met daarin het verzoek te bellen voor het maken van een nieuwe afleverafspraak.

Zijn er kosten aan verbonden wanneer ik de zending niet kan ontvangen zoals afgesproken?

Royal Well behoudt het recht de extra kosten voor transport extra in rekening te brengen. Deze kosten kunnen worden voldaan bij de volgende keer dat de zending wordt aangeboden.

Terug naar inhoudsopgave

Locatie en montage

Waar kan ik mijn kas het beste plaatsen?

Uw kas kan het beste worden geplaatst op een zonnige locatie, bij voorkeur met de nok geplaatst in een zuid/noord-richting. In verband met koude en wind, kan de kas het beste in een beschutte omgeving worden geplaatst. Ervaring leert dat een kas op zichtafstand van het huis intensiever wordt gebruikt.

Ik wil graag een kas plaatsen in het open land, welke is hiervoor het meest geschikt?

Kassen worden vaak geplaatst in een meer beschutte omgeving, denk hierbij aan een siertuin voor of achter het huis. Een kas geplaatst in een open veld heeft meer weersinvloeden te verdragen en moet in de constructie stevig zijn.

Vraag naar ons advies!

Heeft een kas altijd een fundering nodig?

Een goede fundering is noodzakelijk voor jarenlang plezier van uw kas. Voor veel modellen geldt dat een aluminium of stalen funderingsprofiel optioneel verkrijgbaar is. Soms wordt de fundering standaard meegeleverd. Bijna altijd wordt een fundering los geleverd, in sommige gevallen is deze integraal aan het frame verwerkt.

Moet een fundering worden verankerd?

Een fundering kan worden verankerd in (snel)beton, of worden vastgeschroefd aan de bestrating, indien mogelijk. Op de hoeken is de fundering voorbereid voor het vastzetten in beton, hiervoor worden zogenaamde grondpinnen geleverd. In veel gevallen wordt de fundering op de vlakke grond geplaatst, met in elke hoek 2 steltegels. Het gewicht van de kas zorgt ervoor dat deze niet wordt verplaatst.

Verzekeringstechnisch wordt geadviseerd de kasfundering vast te zetten in beton. Het kan voor de verzekeraar een randvoorwaarde zijn voor uitkering bij eventuele schade aan de kas en fundering.

Moet ik mijn kas waterpas zetten?

Voor het plaatsen van een kas is een vlakke ondergrond cruciaal. Waterpas is zeker geen vereiste. Voor een goede waterafloop uit de dakgoot is wordt geadviseerd de kas onder een afschot van 1 cm per meter te plaatsen.

Wordt een kas altijd als bouwpakket geleverd?

Een kas wordt vaak als bouwpakket geleverd en is voorzien van een duidelijke handleiding.

Ik heb geen tijd voor het monteren van mijn kas, kan ik dit ook laten doen?

Royal Well werkt met verschillende monteurs met veel ervaring in het monteren van kassen in de particuliere tuin. Tegen een vooraf vastgesteld tarief per model (zie de prijslijst) wordt de kas volledig voor u gemonteerd.

Mijn kas wordt gemonteerd door een vakman, gelden hiervoor nog specifieke voorwaarden?

Indien uw kas wordt gemonteerd door één van onze monteurs, is het belangrijk dat de omgeving aan bepaalde voorwaarden voldoet. Download hier de montagecondities. Twijfelt u of uw locatie voldoet aan de montagevoorwaarden zoals gesteld? Neem dan even telefonisch contact op.

Neemt de monteur direct de kas mee voor aanvang van montage?

Meestal niet, de afmetingen en het gewicht van de verschillende verpakkingen waarin de kas en het glas verpakt zitten, maken het vaak onmogelijk voor de monteur deze zelf te vervoeren. Daarom wordt vaak eerst de bestelling geleverd, en volgt de monteur in een van de dagen daarop volgend. Indien de monteur de kas meeneemt, wordt dit gecommuniceerd met de klant.

Terug naar inhoudsopgave

Service en garantie

Ik ben een kas aan het monteren, maar kom er niet uit. Wat nu?

Voor ondersteuning bij uw montagewerkzaamheden kunt u altijd een bericht achterlaten via het contactformulier. Handig is om rechtstreeks een e-mail te sturen met een foto van het probleem. Wij helpen u graag verder.

Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar wil gebruik maken van het retourrecht. Hoe werkt dit?

U hebt het recht binnen 14 dagen de zending retour aan te bieden. De specifieke voorwaarden die hiervoor gelden kunnen per dealer verschillend zijn. Laat u vooraf goed informeren. Uitsluitend retouropdrachten die Royal Well via de dealer bereikt, worden verder in behandeling genomen. Producten die retour worden aangeboden dienen ongebruikt en in de originele verpakking verpakt te zijn.

Heb ik garantie op de aanschaf van een kas?

Royal Well biedt op alle kassen garantie. De periode van garantie verschilt van (een wettelijke) 1 jaar tot 10 jaar op fouten in constructie. Op glaswerk wordt geen garantie gegeven. Breuk van glas moet gemeld worden op het moment van leveren, maar maximaal binnen 2 weken na levering. Daarna vervalt het automatische recht op levering van herstelglas onder garantie.

Hoe wordt mijn aanvraag onder garantie afgewikkeld?

Royal Well levert onder garantie vervangende onderdelen of een volledig nieuw product. Afhankelijk van de situatie wordt bepaald wat de meest accurate oplossing is.

Wat betekent 'garantie op basis van afschrijving'?

Indien er sprake is van garantie op basis van afschrijving, wordt een deel van de claim vergoed onder garantie. Dit kan van toepassing zijn bij folie gebruikt bij folietunnels. De totaalduur van de garantie op basis van afschrijving is 3 jaar. Indien na 1,5 jaar het product niet meer voldoet, vergoeden wij 50% van de vervangende folie.

Terug naar inhoudsopgave